Ga naar hoofdinhoud

Hintli profesyonellerle çalışırken iletişimi iyileştirmek

Nirali Varma Kültürler Arası İş Geliştirme Direktörü
İşe Alım ve İK Rehberi: Hindistan'da çalışanı olan tüm işverenlerin bilmesi gerekenler
Rehberi indirin
Deel dit artikel

Avrupalıların Hindistan’da yaşadığı hayal kırıklığı iyi bilinir: Neden Hintli iş ortağım bana işlerin nasıl gittiğini açıkça söylemiyor? Öte yandan, Hintliler ise Avrupalıların filtresiz ve direkt üslubundan rahatsız olur ve bunu genellikle kabalık olarak algılarlar. Kültür ve iletişim eğitmeni Nandini Bedi, bu karşılıklı rahatsızlığın nedenlerini açıklıyor.

Hintli profesyonellerle iletişim ve kültür farklılıkların üstesinden gelme rehberi

Avrupa ve Hindistan’da iletişim

Birkaç yıl önce Tata Corus’ta çalışan Hintli bir kadına Avrupa ve Hindistan arasında gördüğü en büyük farkın ne olduğunu sordum. “Oradaki insanların iş odaklı ve direkt üslubuna alışmam uzun zaman aldı” diye yanıtladı. Bence bu doğrudanlık şeffaflığın bir ifadesidir. Basit, verimli, net. Ne görüyorsan onu alırsın. Hiçbir şeyin gizlenmediği şeffaf, açık ve dürüst bir mesaj.

Şeffaflık ve verimliliğin merkezde olduğu bu muhakeme tarzı, Hintlilerin önemli bulduğu şeyle taban tabana zıttır: altta yatan açıklama. Bu nedenle Hintliler bazen en sonunda verecekleri yanıt sürpriz olmasın diye, altta yatan sebepleri açıklamaya koyuldukları bir laf kalabalığına gömülürler. Cevapları genellikle nüanslıdır ve hikâyeleri sizi düşüncelerinin yanında sürükler. Hintliler genellikle böyle iletişim kurarlar: dolaylı olarak.

Bu yüzden bir Avrupalı patron, ortak ya da müşteri olarak, kendi iletişim tarzınızı gözden geçirmeniz ve mesajınızı gerekli dayanaklarla birlikte yumuşatarak iletmenin yollarını öğrenmeniz gerekir. Böylece, iş yapmayı düşündüğünüz potansiyel ortak veya meslektaşınızın, iletişim tarzınızı kaba olarak algılayıp sizden soğumasının önüne geçmiş olursunuz.

Hindistan’da size ‘hayır’ dendiğini duymazsınız

Avrupa’da, neredeyse tüm durumlarda planlarınızın veya fikirlerinizin ne kadar uygulanabilir olduğu, bir projeyi gerçekleştirmenin ne kadar süreceği ve ne kadara mal olacağı konusunda net bir fikir yürütmeniz mümkündür. Hindistan’da durum farklı. Orada insanlar size duymak istediğinizi düşündükleri cevabı verme eğiliminde olurlar. Bu nedenle bir Hintlinin kelime dağarcığında ‘hayır’ sözcüğü bulunmaz.

Bu yüzden satır aralarını okumayı ve duruma dair mümkün olan en dürüst bilgiyi edinmek için doğru soruları sormayı öğrenmeniz önemlidir. Ayrıca, Avrupalıların Hindistan’da iş yaparken teslim tarihleri ve bütçeler konusunda da daha esnek bir tutum sergilemeleri gerekir. Bu, Hindistan’da iş yapmanın kaçınılmaz bir yönüdür ve dikkate alınmalıdır.

Elbette, Avrupa standartlarına göre tüm taraflar arasında açık iletişimin olduğu bir çalışma ortamı oluşturmayı öğrenmek de mümkün. ‘Hindistan ile Verimli İşbirliği‘ atölyemizde Avrupa ve Hindistan’daki ekiplerinize ayrı ayrı veya daha da iyi sonuç almanız için eğitimler veriyoruz. Atölyenin sonucunda karşılıklı anlayış, verimli iletişim, iş memnuniyeti, verimlilik ve performansa dair göstergeler göstergelerde iyileşme yaşanıyor. Şu gibi soruları yanıtlıyoruz:

  • Hangi iletişim stratejisi işe yarar?
  • Hindistan’daki çalışanlarımdan nasıl iyi geri bildirim alabilirim?
  • Hindistan’daki ekibimi nasıl verimli bir şekilde yönetirim?
  • Hintli ekibimde proaktifliği nasıl geliştiririm?