Ga naar hoofdinhoud

Hindistan'da satış sonrası hizmeti kurmanın iki akıllı yolu

Shashank Verma Tedarik Zinciri Direktörü
Hindistan'da satış için bilmeniz gereken her şey
Rehberi indirin
Deel dit artikel

Hintli şirketleri veya tüketicileri sizden satın almaya ikna etmek istiyorsanız, satış sonrası hizmetinizin yüksek kalitede olduğundan emin olmanız gerekir. Bu özellikle pahalı makineler veya sermaye malları satarken önemlidir. Ancak Hindistan’da iyi satış sonrası hizmet kurmak pek de kolay değil. Birçok yabancı şirket bununla mücadele ediyor. Hindistan’da hizmet organizasyonunuzu akıllı bir şekilde kurabilmeniz için takip edebileceğiniz iki yöntemi sizlerle paylaşmaktan memnuniyet duyuyoruz.

Hindistan'da satış sonrası hizmet organizasyonu kurma stratejileri ve YBS yönetimi rehberi

Yıllık Bakım Sözleşmesi

Az bakım gerektiren, telefonla veya online olarak müşteri desteği verebileceğiniz ve zaman zaman yedek parçaya ihtiyaç duyabilecek ürünler ihraç ediyorsanız, müşterilerinizi destek vermek konusunda çoğunlukla sorun yaşamazsınız. Ancak, daha karmaşık ürünler veya müşteriye özel çözümler satıyorsanız, Hindistan’da daha büyük bir zorlukla karşılaşırsınız. Bu tür ürünler genellikle düzenli bakım veya yerinde onarım gerektirir ki, Hindistan gibi büyük bir ülkede bu zor olabilir. Hindistan’da satın alma işleminin bir parçası olarak Yıllık Bakım Sözleşmeleri (Annual Maintenance Contract – AMC) yapılması yaygın bir uygulamadır. AMC, tedarik ettiğiniz ürünlerin bakım ve onarımı için müşterinizle yaptığınız yıllık bakım sözleşmesidir ve genellikle 1 ila 3 yılı kapsar. Hindistan’da böylesine kapsamlı bir servisi yurt dışından kurmanız neredeyse imkânsızdır. Yüksek maliyetlerin yanı sıra, uzun yanıt süreleri nedeniyle hizmet kalitesi genellikle yetersiz olur. Bunu sağlam şekilde organize edebileceğiniz iki yol vardır.

1. Satış sonrası hizmeti yerel bir ortağa devredin

Satış sonrası hizmetinizi Hindistan’da yerel bir ortağa devredebilirsiniz. Yerel bir ortağın avantajı, hâlihazırda Hint pazarında kurulu olmaları ve müşterilerinize doğrudan destek verebilecek teknisyenler ve müşteri hizmetleri personelinden oluşan bir ağa sahip olmalarıdır. Dezavantajı ise, bu yerel ortakların teknik ve ürünle ilgili özel bilgi birikimine sahip olmamalarıdır. Bu da özellikle karmaşık ürünler veya kişiye özel çözümler sunduğunuzda sorun yaratır. Ayrıca, ürününüzle ilgili hassas bilgilerin nasıl korunabileceğini önceden araştırmanız ve ortaklığın sözleşmeyle nasıl düzenleneceğini belirlemeniz gerekir. Böylece verilen hizmetlerin şirketinizin kalite standartlarını karşıladığınızdan emin olursunuz. Ayrıca, yedek parçaların depolanması ve bu parçaların teslimatını da düzgün şekilde organize etmeniz gerekir. Yedek parçaların ihtiyaç duyuldukça yurtdışından gönderilmesi, önermediğimiz bir stratejidir. Bu, vermek istediğiniz kaliteli hizmette büyük gecikmelere yol açar.

2. Hindistan’da kendi satış sonrası hizmet organizasyonunuzu kurun

Yüksek kaliteli bir ürün tedarik ediyorsanız, Hindistan’da kalıcı bir varlığa sahip olmanızı öneriyoruz. Müşterilerinize yalnızca bu şekilde sağlam ve kapsamlı bir hizmet garanti edebilirsiniz. Hindistan’daki kendi satış ve servis ofisiniz, hizmetin kalite gereksinimlerinize uygun olarak kendi Hintli personeliniz tarafından yürütülmesini sağlar. Ülkenin büyüklüğü ve eyaletler arasındaki farklılıklar nedeniyle genellikle birden fazla dış bayiyle çalışmak gerekir. Ancak burada da Hindistan’daki kendi servis ofisiniz, merkez ofisin yükünü büyük ölçüde hafifletecektir. Hint ofisi, ortaklar ve müşterilerle günlük iletişimi sürdürerek işlerin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol edebilir.

Hindistan’da kendi personelinizle, ürünlerinizin dağıtım ve depolanmasının doğru bilgi ve doğru şekilde gerçekleştirildiğinden emin olursunuz. Elbette bunun ek bir maliyeti vardır, ancak yatırım hemen her zaman buna fazlasıyla değer. Ayrıca, Hindistan’daki müşterilerinize onların beklentilerini daha iyi karşılayacak bir Yıllık Bakım Sözleşmesini (AMC) kendi kuruluşunuz üzerinden sunabilirsiniz. Hintli müşterilerin hizmet konusundaki yüksek beklentileri iyi bilinir. Satış sonrası hizmetiniz iyi olursa, Hindistan’da parlak bir gelecek sizi bekliyor demektir.