Hint tüketicisinin satın alma gücü



Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen tüketici pazarlarından biri. Peki bu rakamlar işiniz için ne anlama geliyor? Hint nüfusunun gerçekte yüzde kaçı sizin hedef kitleniz? Ürün veya hizmetleriniz için müşteri tabanı ne kadar büyük?

Hindistan’daki potansiyel müşteri kitlenizin büyüklüğü ve satın alma gücü tamamen faaliyet gösterdiğiniz sektöre ve sunduğunuz ürün türüne bağlıdır, ancak birkaç genel çıkarım yapabiliriz:
- Bir yandan, yaklaşık 1,4 milyar nüfusun büyük çoğunluğunun genç ve düşük gelirli olduğunu görüyoruz. Bu kesim, Avrupalı yüksek segment ürünlerini satın alma gücüne sahip değil. Avrupa’nın fiber optik modem pazarında lider olan Genexis de bunu deneyimledi. Modemleri, Hint tüketicisi için fazla gelişmişti, bu yüzden Hindistan pazarı için özel bir model geliştirdiler.
- Öte yandan, Hindistan’ın orta sınıfı hızla büyüyor ve bu da daha kaliteli ürünlere olan talebi artırıyor. Hint orta sınıfı, yabancı ürünleri genellikle daha kaliteli olarak görüyor ve bu durum uluslararası şirketler için önemli fırsatlar sunuyor. Hollandalı giyim markası Scotch & Soda da bunu fark etti. Markanın Hindistan’da üç yıl içinde açtığı 8 mağaza, hızla büyüyen orta sınıfa hem fiziksel hem de e-ticaret platformu üzerinden hizmet veriyor.
Hindistan pazarının bu şematik gösterimi, neler beklemeniz gerektiğini ve ürün ya da hizmetinizi en iyi şekilde nasıl ölçeklendirebileceğinizi anlamanıza yardımcı olacak:

Hint pazarının üst segmenti
Hindistan’ın bazı sektörlerinde üst segment için bir pazar bulunmazken, moda ve elektronik gibi sektörlerde geniş bir satış pazarı vardır. Bu tüketiciler genellikle Delhi, Mumbai ve Bangalore gibi büyük şehirlerin çevresinde yoğunlaşmış olsa da, hepsi aynı müşteri profili altında sınıflandırılamaz. Hindistan’da başarılı satış yapmak için bölgesel ve spesifik bir strateji izlemek çok önemlidir. Bu da demek oluyor ki, bu segment içinde temelde küçük ve seçkin bir tüketici grubu olduğunu kabul etmelisiniz. Birçok şirket, Hindistan’ın hızlı dijital gelişimini göz önünde bulundurarak, bölgesel yaklaşımı tamamen e-ticarete odaklanarak aşabileceklerini düşünüyor. Ancak girişimci olarak, bu alandaki katı düzenlemeleri de hesaba katmanız gerek; çünkü şu anda yabancı şirketlerin Hindistan’daki tüketicilere doğrudan online satış yapması mümkün değil.
Hint pazarının orta segmenti
Birçok Avrupalı şirket, yüksek teknolojiye sahip Avrupa ürünlerini hızla büyüyen orta sınıfa da sunabileceklerini düşünüyor. Ancak pazara girdiklerinde, Hindistan’daki orta sınıfın hâlâ diğer bölgelere kıyasla çok daha düşük bir satın alma gücüne sahip olduğunu fark ediyorlar. Bu nedenle başlangıçta bu segmenti bir süre hesapların dışında bırakmak ve işe üst segmentle başladıktan sonra, ürününüzü Hint orta segmentinin istekleri ve fiyat seviyesine daha iyi uyacak şekilde uzun vadede nasıl adapte edebileceğinizi düşünmek iyi olur. Yüksek segmente ek olarak orta segmente de odaklanırsanız, kısa sürede satış pazarınızı üçe katlayabilirsiniz.