Hindistan'da Hızlı Tüketim Ürünleri Sektörü (FMCG)
Özellikle kentsel bölgelerde artan genç nüfus, Hindistan'da tüketici ürünlerine olan talebi besleyen önemli bir faktördür.
IletişimHindistan’ın dördüncü büyük sektörü olan Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) sektörü, yükselen harcanabilir gelir, büyüyen genç nüfus ve tüketiciler arasında artan marka bilinci nedeniyle son yıllarda hızlı bir tempoda büyümüştür. Hindistan’daki FMCG satışlarının %50’si ev eşyaları ve kişisel bakım ürünlerinden oluşur.
Sadece 27 olan ortalama yaşıyla Hindistan’ın nüfusu, hem gıda ve içeceklerde hem de tüketici elektroniğinde giderek daha fazla temel ihtiyaç ürünlerine odaklanmaktadır. Genç Hintliler, yabancı markalar, elektronik cihazlar ve uluslararası gıda trendlerine büyük ilgi göstermektedir.
Artan farkındalık, yükselen gelir ve değişen yaşam tarzları sektör için kilit büyüme faktörleridir. Şehir segmenti, %55’lik bir oranla Hindistan FMCG sektörünün toplam cirosuna en büyük katkıyı sağlayan kısımdır. Ancak son yıllarda, kırsal Hindistan’daki FMCG pazarı, kentsel alanlardakinden daha hızlı büyümüştür. Kırsal alanlar artık toplam tüketici ürünleri harcamalarının %50’sini oluşturmaktadır.
Hindistan’ın hızlı tüketim ürünleri pazarının anlık görüntüsü
- Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG), Hindistan ekonomisinin dördüncü büyük sektörüdür.
- Hint pazarına hâkim olan FMCG ürünleri deterjanlar, tuvalet malzemeleri, ağız bakımı ürünleri ve kozmetiklerdir.
- Hindistan FMCG sektörü ayrıca ilaç, tüketici elektroniği, paketlenmiş gıdalar, alkolsüz içecekler ve çikolata gibi ürünleri de kapsamaktadır.
- 2018’de 23,6 milyar dolar olan Hint FMCG pazarının, 2025 yılına kadar 220 milyar dolarlık bir değere ulaşacağı öngörülüyor.
- E-ticaret alışverişlerinin 2030 yılına kadar toplam FMCG satışlarının %11’ini oluşturması bekleniyor.
- Hindistan’ın tüketici elektroniği üretim sektörünün 2025 yılına kadar yaklaşık 300 milyar dolar değerinde olacağı tahmin ediliyor.
- Hindistan’da paketlenmiş gıda pazarının 2025 yılına kadar 70 milyar dolara çıkarak ikiye katlanması bekleniyor.
- Hindistan’daki oyuncak endüstrisinin 2025 yılına kadar 2 milyar ila 3 milyar dolara ulaşma potansiyeli bulunmaktadır.


Hindistan hızlı tüketim ürünleri sektöründe büyümeyi sağlayan etkenler
- Hükümet, gıda işleme ve perakendede %100 doğrudan yabancı yatırıma (DYY) izin vermektedir. Bunun tüketici harcamalarını artırması ve daha fazla FMCG ürününün piyasaya sürülmesine fırsat vermesi beklenmektedir.
- Kırsal alanlardaki internet kullanıcılarının sayısındaki hızlı artış ve bunun e-ticaret platformlarına sağladığı erişim, tüketici ürünlerine olan talebi ve büyümeyi artıracaktır.
- Kırsal Hindistan’da markalı ürünlere olan talep artmıştır.
- Klima, çamaşır makinesi ve buzdolabı gibi cihazlar için sektörde henüz keşfedilmemiş büyük bir potansiyel mevcuttur.
- Hindistan’da hazır yemeklere ve yiyeceklere olan talebi artıran önemli bir faktör, özellikle kentsel alanlarda büyüyen genç nüfustur.

İlgi çekici yatırım fırsatları
- Organik gıda
- Sağlıklı içecekler
- Hayvansal ürün içermeyen kozmetikler
- Ev aletleri
- Elektronik cihazlar
Şirketiniz veya ürününüz için Hint FMCG sektöründeki fırsatlara dair özel bir sorunuz mu var?
