Ga naar hoofdinhoud

Hindistan'da E-ticaret

Hindistan, 2030 yılına kadar 600 milyon alışverişçi ile dünyanın ikinci en büyük online tüketici pazarı olacak.

Iletişim
Hindistan'da E-ticaret

Hindistan’da e-ticaret, kısmen pandemiyle ve ülkede birçok vatandaşa internet erişimi sağlayan akıllı telefon sayısının artmasıyla birlikte son beş yılda olağanüstü hızlı bir büyüme yaşadı.

Büyümeyi etkileyen bir diğer faktör ise, yoğun tempolu yaşamlarında online alışverişin kolaylığını benimseyen kentsel hane sayısındaki artış. 2023 yılına gelindiğinde, Hindistan’da 289 milyon kişi online olarak ürün ve hizmet satın alıyordu.

Hindistan'da e-ticaret sektörü büyümesi ve yatırım fırsatları

Bu nedenle Hindistan, dünyanın en popüler online perakende destinasyonlarından biridir. Amazon, Walmart ve Apple gibi büyük ABD oyuncuları, Hindistan pazarına hâlihazırda milyarlarca dolar yatırım yapmıştır. Ayrıca, Digital India, Skill India ve Start-up India gibi hükümet girişimleri, e-ticaret sektörünün büyümesine katkıda bulunmaktadır.

Hint e-ticaret sektörü, yenilikçi iş modellerine ve akıllı teknoloji çözümlerine ev sahipliği yapmakta. Giderek daha çok Hintli müşteri online mağazalara akın ediyor. Bu, Hindistan’da uluslararası bir oyuncu olarak size bu alanda önemli bir büyüme fırsatı verir.

Hindistan’daki e-ticaret sektörünün anlık görüntüsü
  • Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret pazarıdır. 2030 yılına kadar pazarın 350 milyar dolar değerine ulaşması beklenmekte.
  • Hindistan’da, online perakende, toplam perakende pazarının %25’ini temsil ediyor ve bu oranın 2030 yılına kadar %37’ye ulaşması bekleniyor.
  • Hindistan online market alışverişi sektörü 2021’de 4 milyar dolarlık bir pazar hacmine sahipken, 2027 yılına kadar bu rakamın 27 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu, %33’lük bir YBBO’ya denk düşmekte.
  • Hindistan, Çin ve ABD’den sonra 289 milyon ile dünyanın üçüncü en büyük online tüketici nüfusuna sahip ülkesidir.
  • Hint e-ticaret pazarındaki sipariş sayısı, yılda yaklaşık %24’lük bir oranla büyümüştür. Bu artıştan en büyük faydayı ise kişisel bakım, güzellik ve sağlık (PCB&W) kategorisi görmüştür. Bu kategoride verilen siparişler, 2023 yılında %80’lik bir artış kaydetti.
Uzmanlarımız
Praveen Singhal Hindistan Ülke Direktörü
Nirali Varma Kültürler Arası İş Geliştirme Direktörü

Hindistan e-ticaret sektöründe büyümeyi sağlayan etkenler

  • Hindistan’daki internet kullanıcılarının sayısı 2021’de 700 milyonken, 2023’te bu rakamın 918 milyona ulaşması bekleniyor.
  • Hindistan, 2030 yılına kadar yaklaşık 500 ila 600 milyon alışverişçiyle dünyanın ikinci en büyük online tüketici pazarı olacak.
  • 2020 ile 2030 arasında, yeni online alışverişçilerin %88’i büyük şehirlerden gelecek ve online perakende sektörünün Brüt Mal Hacmine 150 milyar dolar katkıda bulunacak.
  • Online perakende şirketlerinin ulaşımı zor yerlere teslimat yapmaları giderek daha kolay hâle geliyor. Bu, hükümetin altyapıya yaptığı büyük yatırımlarla güçlendiriliyor.
  • Hükümet, Doğrudan Yabancı Yatırım ile %100’üne sahip olunan e-ticaret şirketlerine izin veriyor.
Hindistan'ın önde gelen e-ticaret şirketleri
Flipkart
Paytm
Myntra
Yepme
ShopClues
indiaMART
Hindistan'daki önemli yabancı e-ticaret şirketleri
Ebay
Amazon
Alibaba
Paypal
Rakuten
Walmart

Cazip yatırım fırsatları

  • Online alışveriş
  • Online eczane
  • Sosyal Ticaret

Şirketiniz veya ürününüz için Hint e-ticaret sektöründeki fırsatlara dair özel bir sorunuz mu var?

Iletişim