Hindistan'da Perakende
Hindistan perakende pazarı dünyanın en büyük beş pazarı arasında yer almaktadır.
IletişimHindistan’ın perakende sektörü son on yılda büyük bir dönüşüm geçirdi. Organize ve organize olmayan perakende olarak iki kategoriye ayrılan Hindistan pazarında, organize kısım, satış ve gelir vergisi amaçları için kayıtlı tanınmış şirketlerden, Walmart gibi borsada işlem gören ve kurumsal destekli büyük ve zincir mağazalardan oluşur.
Organize perakende pazarı, toplam perakende pazarının %12’sini oluşturmaktadır. Şu anda yaklaşık 80 milyar dolar değerinde olan pazarda, online kanallar %6,5’lik pazar payına sahipken, pazarın geri kalanına organize olmayan kısım hakimdir. Organize olmayan perakende pazarı için küçük marketlerde, giyim mağazalarında veya açık tezgâhlarda, geleneksel ve düşük maliyetli bir biçimde yapılan satışları örnek verebiliriz.
Hindistan hükümeti, tek markalı perakendede %100 ve çok markalı perakendede %51 Doğrudan Yabancı Yatırıma izin vermektedir. Reliance Retail gibi yeni ve büyük Hintli oyuncuların pazara girmesiyle Hindistan perakendesi dinamik ve hızla büyüyen bir sektör haline geldi.
Hindistan’daki Perakende Sektörünün Genel Görünümü
- Boston Consulting Group’a göre Hindistan, dünyanın en büyük beşinci perakende destinasyonu hâline geldi ve 2032 yılına kadar 2 trilyon dolarlık değere ulaşması beklenmekte.
- Hindistan, 2021 Küresel Perakende Gelişim Endeksi’nde (GRDI) 2. sırada yer aldı.
- Hindistan, dünyanın en kalabalık ikinci nüfusuyla, artan kentleşme, yükselen hane başı gelir ve artan tüketici harcamasıyla, uluslararası perakendeciler için oldukça cazip bir profil çizmektedir. Hindistan hâli hazırda dünyanın en büyük dördüncü perakende pazarına sahiptir.
- 2020’de 793 milyar dolar büyüklüğünde olan Hindistan perakende sektörünün, 2030’a kadar 1,5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Hindistan’ın perakende sektörü hızla ülkenin en önemli sektörlerinden biri hâline gelmektedir.
- 2020 mali yılında perakende sektörü, Hindistan’ın GSYİH’sine 800 milyar dolar katkıda bulundu ve işgücünün %8’ini (35 milyon kişi) istihdam etti. 2030 yılına kadar sektörün 25 milyon yeni istihdam yaratması bekleniyor.
- Hindistan e-ticaret pazarının 2030 yılına kadar brüt satışlarda 350 milyar dolara ulaşması bekleniyor.


Hindistan perakende sektöründe büyümeyi sağlayan faktörler
- Hindistan perakende pazarının 2030 yılına kadar 1,5 trilyon dolar değerine ulaşması bekleniyor.
- Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret pazarıdır. 2027 yılına kadar 200 milyar dolar değerine ulaşması bekleniyor.
- 2030 yılına gelindiğinde, Hindistan’da 140 milyon orta gelirli hane ve 21 milyon yüksek gelirli hane olacak. Bu da büyük, gelişmekte olan bir orta sınıf meydana getirecek.
- Hindistan’da online alışveriş yapan kişi sayısı 2020 yılında 150 milyon iken, bu sayının 2030 yılına kadar 500 milyona ulaşması bekleniyor.
- 2030 yılına kadar kırsal alanlarda kişi başına düşen tüketim miktarı, kentsel alanlardakine oranla 3,5’ten 4 katına yükselmiş olacak.
- 2030 yılına kadar Hindistan’da, uluslararası markalara ve ürünlere daha çok ilgi duyan Y kuşağı tarafından yönetilen yaklaşık 90 milyon yeni hane olacak.

Perakende Trendleri
- Çok kanallı stratejiler: perakendeci, esneklik ihtiyaçlarına karşılık verebilmek için müşterinin hizmet almak istediği tüm temas noktalarında hazır bulunmalıdır. Online ve offline.
- Hiper yerel küçük mağazalarla mikro perakendecilik: daima müşteriye mümkün olduğunca yakın olmak. Pandemi sonrasında, “kolaylık perakendeciliği” ihtiyacı muazzam bir ivmeyle büyüdü.
- Teknoloji entegrasyonu: Kâr etmek veya başa baş gelmek için Hindistan’daki perakende zincirleri şimdi büyük bir dijitalleşme hamlesi yapıyor. Envanter planlamasından tedarik zincirine, POS’tan teslimat uygulamalarına kadar her aşamada perakendeciler basit teknoloji çözümleri arıyor.
- Alışveriş deneyimi: Hindistan’da müşterinin mağaza içi deneyimi, giderek artan online alışverişe rağmen, hâlâ satın alım için çok önemlidir. Bu nedenle, sağlam bir sanal mağazaya ek olarak, perakendecilerin fiziksel mağazalarında müşterilerine sundukları deneyim ve hizmet kalitesini korumaları gerekmektedir.
Hindistan’ın şirketinize sunabileceği fırsatlara dair spesifik bir sorunuz mu var?
