Şu anda Hindistan'daki en önemli 4 satış trendi



Global ekonomik büyümenin yavaşlamasıyla birlikte, dünya çapındaki satış organizasyonları stratejilerini değişen müşteri kitlesine ve iklime göre sürekli adapte etmek zorunda. Kurumsal yazılım geliştiricisi Salesforce, yıllık ‘The State of Sales’ araştırmasında Hindistan’daki satış ekiplerinin karşılaştığı değişiklikler ve trendler hakkında 300’den fazla Hintli satış profesyoneliyle görüştü. İşte şu anda Hindistan’daki en önemli 4 satış trendi:

Satış trendi 1: Müşterilerin sunduğu fikir ve veriler, Hindistan’daki satış sürecinde önemli bir role sahip
Hindistan’da, bir satış temsilcisinin müşterinin benzersiz ihtiyaçlarını ve isteklerini anladığını göstermesi her zaman çok önemlidir. Bu, ekonomik belirsizlik dönemlerinde daha da önem kazanır. Bu nedenle Hindistan’daki satış temsilcileri aynı zamanda mükemmel danışmanlar olmalı ve sadece ürünleri hakkında mükemmel bilgiye sahip olmakla yetinmeyip, aynı zamanda müşterinin ihtiyaçlarını da hızla kavrayabilmelidir. Müşterileri daha iyi anlamak ve onlara danışmanlık vermek için, çoğu Hintli satış temsilcisi müşteri teması için hem kamusal hem de özel kaynaklardan, örneğin kullanılan CRM veya satış sistemi gibi çeşitli kaynaklardan bilgi toplar. Rekabete karşı uyanık olmak sizi öne geçirir. Rakibin faaliyetlerini günlük olarak takip ederek, farklı fiyat stratejileri veya ek hizmetler geliştirebilir ve diğer tarafların tekliflerine daha iyi yanıt verebilirsiniz.

Satış Trendi 2: Hintli tüketiciler işletmenizi tüm kanallarda bulabilmek istiyor
Hintli müşteriler, satış organizasyonlarının e-postadan sosyal medyaya kadar bulundukları tüm kanallarda mevcut olmalarını bekliyor. Araştırmaya göre, alıcıların %57’si şirketlerle dijital kanallar aracılığıyla etkileşime girmeyi tercih ediyor. En yüksek performanslı satış organizasyonları, müşterilerle ortalama on kanal aracılığıyla etkileşim hâlinde olanlar. Online portallar da pek çok işlemin self-servis olarak gerçekleştirilebilmesini sağlıyor. Bu, satış temsilcilerinin stratejik hesaplara, müşteri edinmeye ve mevcut müşterileri mutlu etmeye daha fazla zaman ayırmalarına olanak tanıyor. Birçok Hintli satış ekibi ayrıca, tüm kanallarda müşterilere hizmet vermeye zaman yaratmak amacıyla yapay zekâ (AI) kullanarak tekrarlayan görevleri otomatikleştiriyor. Araştırmaya katılan AI destekli satış temsilcilerinin %68’i, AI’nın iş akışlarını önemli ölçüde iyileştirdiğini söyledi.
Satış Trendi 3: Tüm departmanlar sorunsuz bir şekilde birlikte çalışmalı – Hintli müşteriler sorunsuz bir satın alma deneyimi bekliyor
Hintli müşteriler için müşteri deneyimi, satış sürecinin başarısını belirleyen en önemli faktör. Şirketlerle etkileşimlerinde kolaylık ve tutarlılık arıyorlar. Ancak satış, pazarlama ve hizmet gibi departmanlar sorunsuz bir şekilde birlikte çalışmadığında, müşteriler çelişkili iletişime ve uzun bekleme sürelerine maruz kalıyor. Bu nedenle farklı departmanlar arasındaki olası engelleri kaldırmak ve herkesin müşteriyle daha önce yapılan görüşmeler hakkında bilgilendirilmesini sağlamak önemlidir. Açık bir yapı oluşturarak ve tüm departmanların birlikte mümkün olduğunca iyi çalışmasını sağlayarak, müşteriye en iyi deneyim sunulabilir.

Sales Trend 4: The Role of Sales Operations in Indian Sales Organizations Is Becoming More Important
2020’de Hintli satış liderlerinin %54’ü, satış operasyonlarının satış stratejisini belirlemede önemli rol oynadığını belirtti. Bu sayı şu an %65’e yükseldi. Satış operasyonu bugüne dek perde arkasında çalışan bir departman olarak görülürdü, ancak bu durum değişiyor. Bu birimlerin şimdiye dek kullandığı yöntemler ve satış süreçlerinden artık verimlilik ve maliyet tasarrufu da sağlamaları bekleniyor. Bunu bir öncelik hâline getirmek isteyen şirketlerin, strateji belirleme sürecine satış operasyonlarını dahil etmesi şart. Hintli satış temsilcilerinin %80’inden fazlası, satış operasyonlarının şirketlerinin büyümesinde kritik bir rol oynadığını söylüyor.

Hindistan’daki satış ekibiniz düşük performans mı gösteriyor?
Dünya çapındaki her satış organizasyonu şu anda herkesi etkileyen çeşitli uluslararası krizlerin yol açtığı büyük değişiklikler ve belirsizliklerle boğuşuyor. Bu nedenle en son trendlere yanıt verebilmek ve iyi sonuçlar elde etmeyi sürdürmek için mümkün olduğunca esnek ve çevik olmak giderek önem kazanıyor. Hindistan’da bu alanda sorunlarla mı karşılaşıyorsunuz? Satışlar mı hayal kırıklığı yaratıyor yoksa Hindistan’daki hizmet operasyonu istediğiniz gibi çalışmıyor mu?IndiaConnected, şirketlerin Hindistan’daki operasyonlarını iyileştirmelerine yardımcı olur. Hint iş dünyasındaki karmaşık ve zor durumları anlıyor ve bunları nasıl çözeceğimizi biliyoruz. Finans, vergi, uyum süreçleri, insan kaynakları veya operasyonlara dair her konuda, doğru çözümü bulmanıza ve bunu hayata geçirmenize yardımcı oluyoruz.