Ga naar hoofdinhoud

İş yapma şekillerine göre Hint eyaletleri arasındaki farklılıklar

Nirali Varma Kültürler Arası İş Geliştirme Direktörü
Hindistan'da satış için bilmeniz gereken her şey
Rehberi indirin
Deel dit artikel

Hindistan neredeyse Avrupa Birliği kadar büyük ve onun iki katından fazla nüfusa sahip. Bu nedenle çeşitli Hint eyaletleri arasında dil, demografi, politika ve ekonomik büyüme açısından büyük farklılıklar olması şaşırtıcı değil. Bir iş planı hazırlarken bu farklılıkları dikkate almak önemli. Çünkü Gujarat’ta işe yarayan şey otomatikman Batı Bengal’de işe yaramayabilir.

 

Hindistan eyaletleri bölgesel farklılıklar iş yapma stratejileri pazar analizi infografiği

Source: Harvard Business Review

Hint eyaletleri arasındaki bölgesel farklılıklar

Hindistan’da başarılı olmak isteyen bir Avrupa şirketiyseniz, ülkenin büyük bölgesel farklılıklarının farkında olmanız gerekir. Hindistan, dil, kültür, altyapı ve refah seviyesi açısından büyük ve çoğu zaman hafife alınan bölgesel farklılıklara sahip parçalı bir pazardır ve bu farklılıkların hepsi bölgesel iş kültürünü etkiler. Bu nedenle Hindistan’daki eyaletleri, tek tek ülkelerle kıyaslamak daha doğru olur. Örneğin Hindistan’ın en kalabalık eyaleti Uttar Pradesh, Brezilya kadar nüfusa sahipken, güneydeki Tamil Nadu eyaletinin ekonomisi Macaristan’ınki kadar büyüktür.

Hindistan’ın eyaletleri arasında büyük demografik farklılıklar da var. Örneğin, Hindistan’ın güneyi daha yaşlı bir nüfusa sahip, harcayacak daha fazla parası var ve ülkenin geri kalanına göre daha iyi eğitimli. Buna karşılık, Hindistan’ın kuzeyi daha genç ve görece daha yoksul. Kuzey Hindistan’da insanlar ağırlıklı olarak Hintçe konuşurken, güney Hindistan’da ise İngilizce veya Kannada, Malayalam gibi kendi bölgesel dillerinde iletişim kurmayı tercih ederler.

Alman toptancı METRO, Hindistan pazarına giriş yaptıktan sonra, farklı bölgelerdeki müşterilerin alışveriş sepetlerine koydukları market ürünleri arasında büyük farklılıklar olduğunu keşfetti ve daha fazla yerel ürün ekleyerek ürün yelpazesini buna göre çeşitlendirdi. Bu pek şaşırtıcı değil. Nasıl ki Finlilerin tercihleri İspanyollardan farklıysa, Hindistan’daki eyaletler arasında da durum benzer.

“METRO, Hindistan’daki farklı eyaletlerdeki müşterilerin alışveriş sepetlerine koydukları market ürünleri arasında büyük farklılıklar olduğunu keşfetti.” — Mark Alexander Friedrich, METRO Uluslararası İlişkiler Başkanı

Tüm Hindistan için tek bir iş planı yapmayın

Hindistan’da başarılı bir başlangıç yapmak istiyorsanız, kapsamlı bir pazar araştırması yapmanız şart. Bölgesel farklılıklar bir engelmiş gibi görünse de sektörünüze ve ürününüze bağlı olarak avantajınıza da çalışabilir. Örneğin, Maharaştra ve Karnataka gibi güneybatı eyaletleri, otomotiv, makine mühendisliği gibi teknik sektörler ile IT ve Ar-Ge ekiplerinin dış kaynak kullanımı için uygun bir üs konumundadır. Pencap ve Haryana gibi kuzey eyaletlerinde ise tarım sektörü oldukça gelişmiştir ve bu da gıda işleme sanayisi ile yenilenebilir enerji sektörü için fırsatlar sunar.

Hindistan’da ürününüzü satarken doğru bölgelerden başlamak da büyük önem taşır. Avrupa menşeli ürünler Hindistan’da neredeyse her zaman en yüksek pazar segmentine girer. Bu nedenle, insanların yeterli gelire sahip olduğu ve daha seçkin, pahalı ürünlere yönelik gerçek bir talebin olduğu bölgelerden başlamak akıllıca olacaktır.

“Hindistan’a sadece tek bir distribütör veya ortakla çalışarak tek bir ülke olarak yaklaşmak, Avrupalı şirketlerin Hindistan’da en sık yaptığı hatalardan biri,” diyor Maier + Vidorno’nun CEO’su ve IndiaConnected’ın Hindistan’daki ortağı olan Klaus Maier. “Avrupa’da da İtalyan bir distribütörden size Norveç’te bir dağıtım ağı kurmasını istemezsiniz. Belirli bir eyalette aktif olan Hintli bir ortak veya distribütör yalnızca o bölgede iyi bir ağa sahiptir ve satışları diğer eyaletlere başarıyla genişletemez. Dolayısıyla Hindistan’ı ciddiye alan şirketler, ürünlerini ve bölgesel pazarı iyi anlayan dört nitelikli, yerel yönetici veya distribütörle işe başlar. Onların yardımıyla, Hindistan’daki uluslararası şirketlerin en büyük zorluklardan biri olan pazar haritalaması ve lojistik ağın kurulumu gerçekleştirilebilir. Bu şekilde, Hint pazarı adım adım başarıyla fethedilebilir.”